Emellanåt händer det att en dragning inte går igenom. Det är sånt som händer & vi försöker igen vid ett senare tillfälle. Om du fått ett mejl eller SMS om detta kan du läs om vanliga orsaker och åtgärden här!
Vanliga anledningar
En kortdragning kan misslyckats av flera anledningar, men dom vanligaste vi ser är ...
- ... otillräcklig likviditet vid dragningsförsöket.
Lösning: Kontrollera saldo på kontot. - ... att giltighetsperioden på kortet har utgått.
Lösning: Uppdatera eller lägg till nytt kort på Mina sidor. Läs mer om det här! - ... att kortet är spärrat.
Lösning: Beställ nytt kort från din bank & lägg till det nya på Mina sidor. Om kortet är spärrat för internetköp kan du öppna det för endast säkra internetköp när du slutför köp i varukorgen. - ... att en säkerhetskontroll (Verified by Visa / MasterCard Secure Code) saknas och din bank stoppat dragningen.
Lösning: Hör av dig till din bank för hjälp med säkerhetskontroll. - ... att kortet har en daglig/månatlig gräns om överskridits.
Lösning: Höj gränsen. Om det inte är möjligt, kolla med din bank för att se över andra alternativ.
Visste du att Berry kan hjälpa dig kolla giltighetstiden på ditt kort samt göra ett nytt dragningsförsök?
Berry är vår AI-kollega som alltid finns för hjälpa dig 24/7. Klicka på knappen nedan så hjälper Berry dig ta fram giltighetstiden på kortet du har registrerat hos oss och göra ett nytt dragningsförsök om det behövs.
Vad händer om dragningen aldrig går igenom?
Om vi inte lyckas dra din månadsbetalning efter upprepade försök riskeras ditt abonnemang att spärras för utgående trafik (ej nödsamtal). Du kan även komma att få en påminnelse om månadsbetalningen inte inkommit i tid.
Vi gör flera dragningsförsök om föregående misslyckats, upp till 3 försök per dag! Om en dragning misslyckas informerar vi dig per mejl & SMS så att du kan ta nödvändiga åtgärden inför nästa dragning.