Mitt nya SIM-kort fungerar inte

Nytt SIM-kort till befintligt abonnemang

Om du beställt ett nytt SIM-kort på Mina sidor och fått hem det men det fungerar inte kan det bero på att ditt nya SIM-kort inte är aktiverat än. Under leveransen är SIM-korten inte aktiverade för din säkerhet så ingen annan kan få tag i ditt abonnemang.

 

För att aktivera SIM-kortet behöver du bara logga in på Mina sidor där du möts av en ny ruta där du kan aktivera ditt nya SIM-kort.

 

Glöm inte heller att häva spärren ifall du spärrade ditt abonnemang intill att du beställde ditt nya SIM-kort. Du är varmt välkommen till kundservice som kan hjälpa dig häva spärren.

 

Nytt SIM-kort till nytt abonnemang

Om du beställt ett nytt abonnemang från oss och precis fått hem SIM-kortet men får det inte att fungera i din mobil eller annan hårdvara kan det bero på olika anledningar.

Kontrollera att din hårdvara är kompatibel med våra abonnemang. Vi erbjuder exempelvis inte 2G, så äldre mobiler som endast har stöd för 2G täckning fungerar inte med våra abonnemang. Äldre mobiler kan även vara operatörslåsta till andra operatörer

 

En annan orsak kan vara täckning. Det kan vara driftstörning eller att täckningen på platsen du befinner dig på inte är tillräcklig. Du kan kontrollera eventuella driftstörning här och se över vår täckningskarta här.

 

Kontakta kundservice

Tveka inte att höra av dig till kundservice ifall du inte får ditt SIM-kort att fungera så hjälper vi dig!

Kategorier