Har du fått ett mejl om att din månadskostnad inte gick att dra? Oroa dig inte, vi gör flera försök men det kan vara bra att kontrollera anledningen varför det inte gick. Nedan har vi listat dom vanligaste anledningarna vi uppmärksammar.
Vanliga orsakar vid misslyckad dragning
En kortbetalning kan misslyckas av flera anledningar. Nedan är vanliga anledningar som vi ser kan vara orsaken:
- Täckning saknades på kontot kortet är kopplat till vid dragningsförsöket
- Kortets giltighetstid har utgått & måste förnyas
- Kortet är inaktiverat eller spärrat
- En säkerhetskontroll (Verified by VISA / MaserCard SecureCode) saknas eller har utgått*
*Testa att registrera ditt kort på nytt på Mina sidor eller hör av dig till din bank för mer information.
Visste du att Berry kan hjälpa dig kolla giltighetstiden på ditt kort samt göra ett nytt dragningsförsök?
Berry är vår AI-kollega som alltid finns tillgänglig för att hjälpa dig. Klicka på knappen nedan så hjälper Berry dig ta fram giltighetstiden på kortet du har registrerat hos oss samt göra ett nytt dragningsförsök om det behövs.
Vad händer om betalningen inte går igenom?
Om din månadsbetalning inte går igenom vid första försöket gör vi flera försök följande dagar, upp till 3 försök per dag. Vid varje misslyckad dragning kontaktar vi dig på den e-postadressen vi har registrerad för ditt abonnemang för att informera dig om att ta nödvändiga åtgärden.
Efter upprepade misslyckade dragningar kommer ditt abonnemang spärras för utgående trafik. Det betyder att du inte längre kan ringa, skicka meddelanden eller surfa med abonnemanget tills betalningen inkommit. Du kan fortfarande ringa nödsamtal samt ta emot samtal & SMS.
Tillslut kommer dragningsförsöken att upphöra och en påminnelse utfärdas istället. Påminnelsen utfärdas av vår partner Alektum och betalas in till dom.
Om betalningen inte inkommit efter påminnelsen utfärdas kan abonnemanget även spärras för inkommande trafik, då är det enbart nödsamtal som fungerar.