Har din betalning dragits men ditt abonnemang ändå spärrats? Vi förstår verkligen att detta kan vara frustrerande! Nedan kan du läsa hur du går tillväga om detta hänt dig.
Varför spärrades mitt abonnemang?
Det finns många olika spärrar men i dessa fall handlar det oftast att betalningen inkommit senare än planerat eller inte fullständigt. Spärrarna skickas ut vid ett bestämt datum och om betalningen inte fullständigt inkommit till oss innan dess spärras abonnemanget.
Beloppet har dragits från mitt konto
Om beloppet dragits från ditt konto men står som reserverat betyder det att betalningen inte inkommit till oss än. Detta brukar inte dröja mer än ett dygn och så snart betalningen inkommit till oss hävs spärren automatiskt.
Ifall beloppet står som genomfört men spärren har fortfarande inte hävts kan du behöva kontakta kundservice. Detta är för att betalning kan behöva spåras så att vi kan släppa spärren. I dom situationerna behöver du bifoga kvittens från din bank att dragningen genomförts.
BankGiro betalningar kan ta 3 bankdagar
Om du gjort en bankgiro betalning kan det vara bra att tänka på att den kan ta 3 bankdagar innan den når mottagaren. Om ditt abonnemang spärrats under den här perioden hävs spärren automatiskt när betalningen inkommit.