Hur flyttar jag mitt nummer till Hallon?

Säg inte farväl till ditt mobilnummer - ta med det när du beställer ditt mobilabonnemang! När du beställer ett mobilabonnemang från oss frågar vi dig ifall du har ett befintligt nummer du önskar att flytta in. Det kostar ingenting och du slipper krångla med att byta nummer. Så här gör du!

Bra att kontrollera innan du beställer din nummerflytt

 

För att din nummerflytt ska vara framgångsrik kan det vara bra att se till att följande punkter stämmer:

• Numret är skrivet på samma person/firma som beställer & frånträdande operatör
• Numret är inte bundet till någon bindningstid/uppsägningstid

Branschstandarden är att frånträdande abonnemang avslutas när nummerflytten äger rum, men det är alltid rekommenderat att dubbelkolla detta med frånträdande operatör.

 

Beställ nummerflytt i varukorgen

Klicka här för att visa guiden
  1. Välj önskat abonnemang du vill beställa på vår hemsida och gå igenom steg 1 & 2 i varukorgen
  2. I steg 3 klicka på Ändra
  3. Klicka på Behåll nummer & ange mobilnumret du önskar att flytta in. Du behöver inte ange landsnummer, bindestreck eller mellanslag.
  4. Klicka på Spara och fortsätt enligt instruktionerna i varukorgen

Videoguide som visar hur man skapar en nummerflytt i varukorgen när man beställer ett nytt abonnemang

 

Hur beställer jag en nummerflytt till ett redan befintligt abonnemang?

Om du redan har ett mobilabonnemang hos oss och önskar att flytta in ett nummer kan vår kundservice hjälpa dig. Hör av dig till kundservice med vilket mobilnummer du önskar att flytta in & vilket mobilnummer du har idag som ska ersättas.

Avslutar ni mitt gamla abonnemang?

Branschstandarden är att frånträdande abonnemang avslutas när nummerflytten äger rum, men det är ingenting som vi kontrollerar själva utan sköts av frånträdande operatör. Därför är det alltid rekommenderat att kontrollera detta med frånträdande operatör om så fallet.

Kategorier