Är mobiler från hallon operatörslåsta?

Nix! Inte sedan 4:e september 2018 har vi sålt operatörslåsta mobiler. Det betyder att om du köpt en mobil från oss efter detta datum är den inte låst. Om du köpt den innan kan du läsa vidare nedan hur du går vidare för att låsa upp din mobil:

 

För att låsa upp din mobil behöver du en så kallad operatörskod. Denna går att få tag på i kontakt med oss på kundservice där vi hjälper dig ta fram din unika kod för din hårdvaras IMEI-nummer.

Inför din kontakt med kundservice är det därför bra att redan innan tagit fram din mobils IMEI-nummer. Detta kan du enkelt göra detta genom att ringa *#06#.

 

Observera att en kostnad på 350 kronor inkl. moms kan tillkomma vid upplåsning beroende på när din mobil är köpt.

 

Tänk också på att om din mobil är låst till oss fungerar den även med SIM-kort från vår systeroperatör Tre eftersom vi använder deras mobilnät.

 

Hur lång tid tar det att låsa upp?
Efter din kontakt med kundservice för att beställa din upplåsning burkar det inte dröja länge innan du har din operatörskod. Normalt tar det runt 2-3 arbetsdagar.

 

När kostar det att låsa upp?
För privatkund kostar det ...

... 350 kronor inkl. moms om din mobil köptes innan 1:a maj 2014.

... 0 kronor om din hårdvara köptes mellan 1:a maj 2014 till 3:e september 2018.

 

För företagskunder kostar det alltid 350 kronor inkl. moms för mobiler köpta innan 4:e september.

 

Kategorier