Behöver du laga din mobil? Vi hjälper dig mer än gärna! Oavsett hur omfattande skadan är kan du alltid lämna in den på service förutsatt att mobilen är köpt från oss.
Skapa en reparationsorder
Vi samarbetar med den auktoriserade servicefirman Ingram Micro vid reparationer. För att skapa en reparationsorder kontaktar du kundservice som hjälper dig få hem emballage så du kan skicka in din enhet.
För att kundservice ska kunna skapa ditt emballage behöver du uppge din enhets IMEI-nummer. Om din reparation avser en mobil kan du oftast hitta IMEI-numret i mobilen inställningar alternativt kan du ringa *#06# så dyker IMEI-numret upp på skärmen. Du kan även hitta IMEI-numret för din enhet på kartongen som den kom i.
Emballaget skickas därefter hem till din folkbokföringsadress. En reparation brukar normalt sätt ta 1 till 2 veckor.
Viktigt att du kontrollerar så att din mobil inte har någon spårningsfunktion igång innan du lämnar in den på reparation, som exempelvis "Hitta min iPhone".
Bra att prova innan
Mjukvarurelaterade problem kan oftast åtgärdas utan att lämna in den på reparation. Testa därför nedan åtgärden innan du bestämmer dig för att lämna in din mobil:
- Kontrollera att du har senaste mjukvaran installerad.
- Testa att fabriksåterställa din mobil. Observera att om du fabriksåterställer din mobil raderas allt innehåll på mobilen och kan därför vara klokt att säkerhetskopiera mobilens innehåll först innan man fabriksåterställer den.
Testa att använda mobilen efter du fabriksåterställt den innan du återskapar eventuell säkerhetskopia. Ifall du upplever ett mjukvarufel kan felet du upplever också återskapas med säkerhetskopian. - Testa ditt SIM-kort i en annan mobil för att utesluta att felet ligger i din mobil. Om samma problem upplevs i en annan mobil kan du utesluta att det inte är ett problem med din mobil.