Felsökningsguide för täckning

Om täckningen försvann eller inte kommer igång kan det bero på ett flertal olika anledningar. Bäst att utesluta vad problemet kan vara innan man försöker åtgärda det. Så här felsöker experterna!

  1  

Starta om din enhet

Det enklaste och snabbaste sättet att lösa många problem är att starta om din enhet. Testa att stänga av och slå på den igen – det kan ofta räcka för att få täckningen att fungera som den ska.

  2  

Testa SIM-kortet i en annan enhet

Om en omstart inte hjälper, prova att sätta ditt SIM-kort i en annan mobil eller surfplatta. På så sätt kan du se om problemet beror på SIM-kortet eller enheten du använder.

  3  

Se över abonnemanget på Mina sidor

Logga in på Mina sidor och kontrollera att ditt abonnemang inte är spärrat. Det kan bero på en obetald faktura eller att du nått gränsen för kostnadskontrollen.

  4  

Kontrollera driftinformation

Det kan pågå en driftstörning eller ett nätunderhåll där du befinner dig. På Tre:s hemsida kan du se aktuell driftinformation och pågående arbete i mobilnätet.

  5  

Testa på annan plats

Om täckningen är dålig där du är, testa att flytta dig till en annan plats. Om problemet kvarstår oavsett var du befinner dig, är det troligtvis inte nätet som orsakar felet.

  6  

Kontakta kundservice

Om inget av ovan hjälper är du alltid välkommen att höra av dig till oss på kundservice. Vi hjälper dig gärna att felsöka vidare!

Kategorier