Om täckningen försvann eller inte kommer igång kan det bero på ett flertal olika anledningar. Bäst att utesluta vad problemet kan vara innan man försöker åtgärda det. Så här felsöker experterna!
1 |
Starta om din enhet Börja alltid med att testa starta om din enhet. Väldigt många problem åtgärdas med en enkel omstart av hårdvaran så det är alltid en bra start att börja där. |
2 |
Korstesta SIM-kortet Om en omstart inte hjälpte är ett bra nästa steg att korstesta SIM-kortet i en annan enhet för att utesluta om problemet ligger i hårdvaran eller följer med SIM-kortet. |
3 |
Kontrollera att abonnemanget inte är spärrat Logga in på Mina sidor för att abonnemanget inte är spärrat för någon anledning. Det kanske är en faktura som missats och abonnemanget spärrats, eller att kostnadskontrollen slagit i taket. |
4 |
Kontrollera driftinformation Det kanske är en pågående driftstörning där du befinner dig, eller pågående arbete i nätet. Här på Tre's hemsida kan du se aktuella driftstörningar, pågående & kommande arbeten. |
5 |
Testa på annan plats Du kan enkelt utesluta ifall det är ett problem med nätet genom att testa på en annan plats. Om problemet du upplever följer med dig oavsett var du befinner dig är det troligtvis inte nätet som är boven. |
6 |
Kontakta kundservice Om inget ovan hjälper är du givetvis alltid välkommen att kontakta oss om det finns något vi kan hjälpa dig med. Tveka därför inte att höra av dig till oss på kundservice! |