De två absolut vanligaste anledningarna till att betalningen inte går igenom är att:
- Det saknas täckning på kontot som kortet är kopplat till. Kontrollera vilket Du skall betala och se till att täckning finns på kontot. Du hittar detaljspecifikationen på Mina Sidor.
- Fel kort ligger registrerat på Mina Sidor. Har du bytt bankkort sedan senaste betalningen? Tänk på att om du har fått ett nytt kort från banken behöver du uppdatera detta hos oss. Även om det är samma kortnummer så är det ny giltighetstid och CVC-kod på kortet.
Om det skulle vara så att du har fått ett nytt betalkort & att det är ny CVC samt giltighetstid så kan du kolla på följande guide för att uppdatera ditt betalkort. Hur byter jag betalkort?
Vi fortsätter att göra försök att ta betalt i början av månaden med jämna mellanrum. Vi omber dig därmed att avvakta med att kontakta oss. Om du fortfarande får mail & sms om misslyckade dragningar efter ett par dagar så kan du självklart kontakta oss för assistans gällande problemet. Om betalningen inte gått igenom efter några dagar spärrar vi abonnemanget för utgående trafik. Vi meddelar dig via SMS och e-post innan vi spärrar.