Trade In
Med Samsung Trade In tar vi emot din gamla hårdvara, oavsett tillverkare, när du köper en ny Samsung - mobil. Vi tar hand om allt på bästa sätt, och du får pengar för de mobiler du inte längre behöver!
Hur funkar Trade In?
- Så mycket kan du spara Välj en ny mobil och lägg till Trade In. Svara på några enkla frågor om modell, minne och skick – så får du ett uppskattat värde för din gamla mobil.
- Skicka in mobilen inom 14 dagar Starta upp din nya mobil i lugn och ro. Överför allt viktigt enkelt med Smart Switch. Packa din gamla hårdvara och använd retursedeln från Samsung för att skicka tillbaka den.
- Samsung betalar dig för din gamla mobil
När Samsung har tagit emot din hårdvara går de igenom skicket. Är ni överens slutförs inbytet och värdet betalas ut till dig. Om inte, hör Samsung av sig för en ny värdering.
Varje byte gör skillnad för planeten
Istället för att kasta bort gamla hårdvaror ger vi dem nytt liv – genom återanvändning eller återvinning. Att byta in din gamla mobil, surfplatta, PC eller smartklocka är inte bara bra för dig – utan också för planeten.
Full koll med Samsung
Mer info:
samsung.com/se/offer/trade-in/
Allmänna villkor:
samsung.com/se/offer/trade-in-flex-terms/
Privacy:
samsung.com/se/info/privacy/
Har du frågor om ditt Trade-In ärende? Kontakta Samsung direkt via
samsung.com/se/support/contact/
Vanliga frågor
Vad händer med min mobil, surfplatta, PC eller smartklocka efter jag skickat in den?
- När hårdvaran tagits emot av Samsung inspekteras skicket. Om den är i ett gott nog skick tas den om hand för att få en ny användare. Skulle den inte gå att återanvända återvinns den istället. All data på enheten raderas säkert.
Vilka produkter är giltiga för inbyte?
- Du kan göra inbyte när du köper en mobil. Det finns ingen begränsning över produktgrupper utan du kan t.ex. byta in en Smartklocka när du köper en mobil. För närvarande går det endast att byta in en produkt per order.
Hur fungerar det?
- Börja med att värdera din gamla hårdvara när du köper en ny produkt. När du har gjort din beställning med Trade-in skickar Samsung en retursedel till dig. Packa in din inbytesenhet ordentligt i valfri låda eller återanvänd emballaget från din nya mobil.
- När vi fått din inbytesenhet kontrollerar vi skicket och ser till att all data raderas säkert. Om enhetens skick inte matchar beskrivningen, får du ett mejl med instruktioner om hur du går vidare.
Hur får jag betalt för min inbytesenhet?
- Efter att vi har fått din inbytesenhet inspekterar vi den och bedömer skicket. Om den är i det skick du har uppgett är inbytet klart och vi betalar ut inbytesvärdet till dig. Om din inbytesenhet inte är i det skick du har uppgett får du ett mail med en ny värdering från Samsung. Du har då möjlighet att genomföra inbytet till den nya värderingen eller avbryta inbytet och få tillbaka din enhet.
Vilka är fördelarna med inbyte?
- Fördelarna är att din telefon, surfplatta eller smartklocka kan återanvändas eller återvinnas istället för att ligga i byrålådan och skräpa, oavsett vinner miljön! Dessutom får du betalt för din gamla hårdvara genom direkt avdrag på din nya produkts pris.
Hur bestäms värdet?
- Värdet på din hårdvara bestäms av flera faktorer, framförallt modell och skick.
Får jag byta in en hårdvara som är trasig?
- Det går bra att byta in en trasig hårdvara. Dock behövs IMEI-nummer för de enheter som har det, dvs telefoner och surfplattor med stöd för simkort. Enheten får heller inte vara låst med exempelvis Samsung Account när den skickas till oss.
Vem ska jag vända mig till för att få hjälp?
- Samsung! Du ska kontakta Samsung för hjälp: https://www.samsung.com/se/support/contact/